pondělí 9. března 2015

Byl jsem při tom

Byl jsem při tom je název jednoho fakt originálního filmu, který stojí za to vidět. Hraje v něm skvělý Peter Sellers, ale o tom jsem dneska psát nechtěla. Chtěla jsem se zmínit o tom, při čem jsem byla já. Byla jsem u vzniku spolku Slepice v nouzi, dělala jsem pár překladů pro již fungující web a zároveň jsem na web poskytla svůj článek o tom, jak jsou slepice chytré a chytřejší :)

Obrázek je z webu http://www.slepicevnouzi.cz/
Moc mě těší, že tato iniciativa vznikla, protože již několik let nekupuji vajíčka od slepic z velkochovů, ale mám to štěstí, že mám ty domácí od babičky. Ráda podpořím aktivitu, která vede ke zlepšení podmínek zvířat chovaných průmyslově. Pro mě by byl tedy ideální případ, kdyby se tímto způsobem živí tvorové chovat nemuseli, ale beru to jako běh na dlouhou trať a tohle je první krůček.
Obrázek je z webu http://www.slepicevnouzi.cz/

Jelikož i moje babička si už léta bere na dožití slepice vyprodávané z velkochovů, není to pro mě nic nového. Nová byla ale třeba informace, že slepice se v halách či klecích chovají cca 1,5 roku a pak jsou tzv. vynesené, tudíž je potřeba je obměnit a prodávají se drobným chovatelům, zbytek jde na maso. Jsou to tisíce slepic a to znamená tisíce životů, které prostě dosloužily a velkochovy se jich zbavují. Spolek Slepice v nouzi zprostředkovává výkup slepiček z velkochovů a za mírný poplatek vám je doveze v krabicích třeba až domů. Slepičky jsou často zbědované a je jim potřeba věnovat speciální péči. O této péči jsem překládala článek z anglické stránky, konkrétně o tom, jak se o přivezenou slepičku postarat, aby přechod do lepšího života zvládla co nejlépe, v Británii mají s tímto procesem výkupu větší zkušenosti.
Pokud vás tahle informace zaujala, můžete se juknout na web http://www.slepicevnouzi.cz a třeba vás napadne, jak se můžete zapojit, nebo prostě jen šířit tuto myšlenku dál. Existuje i stránka na facebooku kde najdete aktuality.


Žádné komentáře:

Okomentovat