úterý 2. srpna 2016

Hradiště, mumblecore a levandulová zmrzlina

V neděli večer jsem se vrátila z Letní filmové školy v Uherském Hradišti a ještě než se tak úplně ponořím do reality všedních dnů, trochu si zavzpomínám, jaké to vlastně celé bylo.

Na „filmovku“ jsem jela potřetí, přičemž svoje poprvé jsem zažila před 11 lety a loňský rok jsem si dala opáčko po deseti letech. Mám ráda filmy, to je jasná věc, ale na téhle akci mě baví také pohodová atmosféra a město, které leží skoro celé na rovině, takže jsou všude lidé na kolech a prostě se tam tak nějak příjemně prochází. Letos jsem se šla podívat k řece a podél řeky je úplně nádherné stromořadí, které hází stín na cestu, takže i když je pravé poledne (a v Hradišti je letní poledne pěkně žhavé), řeka a stromy vzduch trochu ochladí.
Plakát LFŠ 2016, zdroj obrázku: lfs.cz
Co se týče festivalu, je to úplně něco jiného, než jsou třeba hudební festivaly, není to ale ani podobné festivalu v Karlových Varech, i když se stejně jako ve Varech chodí do kina. Do Hradiště se ale nejezdí tolik kvůli celebritám, jako spíš kvůli „jiným“ filmům. Záběr je široký, na plátně můžete potkat největší intelektuálno i směšné brakové snímky z Ameriky 50. let. Já si letos filmovku zpestřila českými filmy promítanými na venkovním plátně v improvizovaném letním kině. Dramaturgové festivalu vyberou pro diváky vždycky nějaké perličky, takže většinou odjíždím s novým filmovým objevem. Letos to byl mumblecore, což je žánr, který představuje nezávislé filmy hrané improvizací a s nízkým rozpočtem, já v nich našla právě tu správnou hravost a jiskru, která mě na filmech baví. Mumblecoru byla věnována celá jedna sekce festivalu.

Z filmu Frances Ha, zdroj obrázku www.soindependentfilmfest.com
Když jsem nebyla v kině, chodila jsem po městě, jedla dobroty ze stánků s občerstvením, nebo si jen tak lelkovala v parku u hlavního kina. Lelkování jsem si až bláznivě vychutnávala, protože kdy jindy si můžete říct, že nic nemusíte? Ani do toho kina vlastně nemusíte! Možná si jen musíte dát místní zmrzlinu, protože je prostě TAK dobrá. Letos zvítězila na plné čáře levandulová, k dostání byla i limonáda stejné příchuti.

Tohle je cena pro umělce, to není pravá zmrzlina :) zdroj obrázku: lfs.cz
Z filmovky jsem se vrátila tradičně šíleně unavená, ale spokojená a se spoustou zážitků. Nejspíš to bude letos moje nejdelší volno, ale myslím, že jsem si ho vychutnala všemi smysly.

Žádné komentáře:

Okomentovat