neděle 6. března 2016

Mých 5 nejoblíbenějších pracovních online nástrojů

Poslední rok a půl využívám skoro denně různé online pracovní nástroje a některé mi přijdou natolik šikovné, že se o ně s vámi chci podělit.

Asana
Asana zní jako ásana, což je jogínská pozice. Tahle aplikace s tím ale vůbec nesouvisí, slouží k vytváření online seznamů úkolů a jejich odškrtávání. Takový jako online „to do list“, já ho používám v rámci práce, kdy si lidé přidělují úkoly navzájem, můžete si k tomu připojit i dokumenty, pod úkolem diskutovat a samozřejmě zde lze nastavit deadline ;) Všechny úkoly jsou zpětně dohledatelné a jako bonus vám při odškrtnutí úkolu přes monitor občas přeletí barevný jednorožec! Radost!
Aplikaci najdete na www.asana.com

Toggl
Toggl je online aplikace k měření času, za který daný úkol uděláte. Ze začátku jsem měla z Togglu trochu trému, když jsem ho zapnula, začala jsem být ve stresu, že mi běží sekundy, ale už jsem si zvykla na to pohodlí, že když něco dělám, můžu kdykoliv přestat a pak v měření času zase pokračovat. Můžete si měřit cokoliv, nemusí to být pracovní úkol. Za jak dlouho upečete bábovku. Jak dlouho vám trvá uplést svetr. Cokoliv. Když pracuju z domova, měřím si čas, který odpracuju, a zároveň mohou moji nadřízení vidět, jakým úkolem se zabývám a jak dlouho mi to trvá. Ani minuta nazmar!
Aplikaci najdete na www.toggl.com

Google dokumenty
Jestli máte email u Googlu (já si ho kvůli tomu musela vytvořit), máte zde k dispozici taky virtuální Google disk, což je prostor, ve kterém si můžete ukládat online dokumenty, nebo i fotky a sdílet je s ostatními. V Google disku můžete vytvářet soubory, které jsou podobné běžným kancelářským dokumentům (asi nejvíc využívané jsou textové soubory a tabulky), ty pak nasdílíte, s kým chcete, a můžete na dané věci pracovat společně. Nevýhodou vidím trochu ve zpětném dohledání dokumentů (to v případě, že už jich máte opravdu hodně), můžete si udělat tabulku se seznamem dokumentů (dokument na dokumenty, haha) nebo se spoléhat na svoji paměť a soubor si vyhledat podle názvu. Velké plus vidím v tom, že nejste připoutáni k jednomu počítači, ale můžete pracovat z více míst a dokumenty máte vždy k dispozici online

Slack
Slack je takový hromadný chat, kde může probíhat třeba firemní brainstorming, můžete si zde založit různé tématické kanály, ve kterých společně řešíte určitý úkol a diskutujete o něm, nebo jen informujete o průběhu. Může tam napsat každý, kdo je součástí teamu a dostane pozvánku na Slack. Zároveň si lze psát s kolegy i přímé zprávy a řešit věci jen ve dvou. Slack mi přijde dobrý, když pracujete na nějakém komplexnějším úkolu a potřebujete stále něco probírat ve více lidech. Díky Slacku jsem začala používat aplikaci Lightshot.
Aplikaci najdete na www.slack.com

Lightshot
Je to takový vychytanější printscreen. Když s někým řešíte něco, co vidíte před sebou na monitoru, ale ten člověk to vidět nemůže, protože jste jen v online kontaktu, je nejjednodušší mu poslat printscreen obrazovky. Dřív jsem to řešila tak, že jsem si printscreen uložila pomocí nějakého grafického editoru, pak jsem obrázek musela někam nahrát, nebo ho poslat. Když si nainstalujete Lightshot, po zmáčknutí tlačítka PrtSc si můžete vybrat oblast, která má být zkopírovaná a rovnou ji nahrát na web, sdílet na sociálních sítích, nebo si ji uložit do počítače. Máte po ruce i pár jednoduchých nástrojů, díky nimž třeba vyznačíte nějakou oblast, nebo doplníte text. Je to takové rychlejší a efektivnější řešení, než druhé straně dlouze popisovat, co máte na mysli.
Aplikaci najdete na app.prntscr.com

Žádné komentáře:

Okomentovat