čtvrtek 25. září 2014

Kurz konstrukce střihů, 1. lekce

Mám za sebou první lekci, která trvala tři hodiny. Věnovali jsme se sukním, byl to docela fičák, paní Čiháková je energická dáma, která nemešká ani minutu. Jak člověk chvíli nedával pozor, už nevěděl, o čem je řeč, žádné zdržování, oči na šťopkách :)
Na začátku jsme si nakreslili základní střih sukně, ze kterého se odvozovaly další variace. Tento základní střih už jsem jednou dělala, zdál se mi tenkrát těžko pochopitelný, teď už vím, že to bylo jen kvůli popisu v knize. Na kurzu to byl nejlehčí střih, co jsme kreslili, a díky polopatickému vysvětlení mi bylo všechno hned jasné. Tím, že už šiju nějakou dobu (já vím, zas tak dlouho ne ;), jsem si postupně objasňovala i jiné věci, se kterými jsem se setkala. Třeba mi bylo divné, že zadní díl kalhot je širší než přední, měla jsem pocit, že jsem udělala někde chybu, ale opravdu se to tak dělá. Naopak u sukně se dělá širší přední díl. A takhle jsem přišla na spoustu dalších věcí :)

Pro ilustraci jsem nafotila nějaké svoje "výkresy". Jsou v měřítku 1:5, takže trochu titěrné, ale na pochopení principu to úplně stačí.




Žádné komentáře:

Okomentovat