sobota 5. ledna 2019

Teplé zimní punčocháče

Jestli taky rádi (nebo možná spíš rády) nosíte sukně, možná se jich nechcete vzdát ani v zimě. Já nosím sukně většinou i během zimních měsíců, takže povinnou výbavou jsou dostatečně teplé punčocháče. Sehnat takové punčocháče není úplně jednoduché, často je problém velikost a také omezená nabídka. Letos jsem si pořídila troj  nové kousky a zde jsou moje tipy a zkušenosti:

Materiál
Na polyester mě moc neužije, raději volím bavlnu s elastanem, do velké zimy klidně i bavlnu s příměsí vlny. V punčocháčích se nejčastěji vyskytuje ovčí vlna, ovčí merino vlna (merino je jemnější než klasická vlna) a kašmír (vlna z kašmírové kozy).

Velikost
Vybrat správnou velikost punčocháčů přes internet je trochu oříšek, je třeba to zkoušet, já už vím, že si vezmu raději větší číslo (XL místo klasické L, kterou nosím), protože bavlněné punčocháče nejsou tak pružné, i když třeba mají podíl lycry/elastanu. Při nákupu v kamenném obchodě se soustředím na velikost v pase, občas se mi totiž stane, že i moje velikost má v pase spíš dětský rozměr, což je mi dosud zákadou :)

Některé obchody už nabízejí i punčocháče pro plnoštíhlé ženy.

Jestli bojujete s tím, že se vám punčochové kalhoty rolují směrem dolů a nedrží v pase, vyzkoušejte punčochy se zvýšeným pasem.

Když neseženete hodně teplé punčocháče, můžete ty svoje běžné kombinovat s pletenými návleky. Další možností jsou sportovní termolegíny s teplými ponožkami. Jestli nosíte vysoké boty, nikdo si nevšimne, že místo punčocháčů máte legíny a nebude vidět rozdílný odstín ponožek.

Barvy
Co se týče barev, tak v nabídce převládá šedá nebo černá. Po jiných odstínech chce trochu zapátrat.


Moje tipy:

Tchibo
Strukturované punčochové kalhoty
Kombinace černé a šedé, velikost L mi sedí, jsou příjemné, materiál: 73 % bavlna, 20 % polyamid, 7 % elastan. V nabídce mají více punčochových kalhot s bavlnou, což mě těší. Praní v pračce na 30° přežily bez úhony.

Zdroj obrázku www.tchibo.cz



Marilyn
Punčocháče ARCTICA 250
Punčocháče s podílem vlny (20%), jsou hodně teplé a silné, objednala jsem pro jistotu velikost XL, ta sedí akorát. V nabídce mají více punčochových kalhot s vlnou, několik strukturovaných bavlněných stylů punčocháčů. Zaujaly mě modely se zvýšeným pasem, protože já často bojuju s tím, že se mi punčocháče pomalu ale jistě rolují dolů :) Z barev převažuje šedá, černá a sem tam nějaké hnědá.

Punčocháče mají po vyprání žmolky. Já teda všechny punčocháče peru v pračce, takže možná je to tím. Na rubu mají "froté" úpravu, díky tomu jsou opravdu hodně teplé (nejteplejší, jaké jsem kdy měla).

Zdroj obrázku www.e-marilyn.cz


Pippy.cz
Dámské pletené punčochy Celine Veneziana 150 den
Eshop se zajímavými značkami a přehledným filtrováním. Dříve jsem vlastnila takové příjemné krémové punčocháče. Vyhlásila jsem po nich pátrání. Našla jsem podobné, znovu jsou bavlněné (+polyamid a elastan), hodně světle krémové, strukturované - mají na sobě vyplétaný vzorek. Působí něžně a romanticky, podobné jsem dřív nosila hlavně k této motýlkové sukni.

Zdroj obrázku www.pippy.cz - já mám ale variantu panna


Timea
Šikovné filtrování zboží podle materiálu. Na můj vkus občas zběsilé vzory, preferuju jednobarevné punčocháče a vzory si odbydu v rámci sukně. Barvy trochu přibývají, ale většina zboží pouze v menších velikostech, takže jsem si nevybrala...

Calzedonia
V tomto řetězci s punčochovým zbožím jsem narazila na zajímavé silné punčocháče s kašmírem, dokonce je na výběr z mnoha barev a odstínů. Já už jsem letos zásobená, ale jako tip se mi to zdá dobrý. Calzedonii najdete ve většině obchodních center, takže není problém se na punčocháče zajít podívat.

Pokud máte taky nějaké tipy, budu ráda, když se o ně se mnou podělíte, sukně mě zatím neomrzely, takže pátrání po dokonalých punčocháčích nekončí :)

4 komentáře:

  1. Teplé punčocháče nosím v zimě moc ráda, především proto, že jsou pevnější a nedělají se na nich oka:D.

    ByGabra

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den mám kasmirove punčochy, vybrala jsem je na 30C a trochu sem je musela druhy den vyfenovat aby mi uslchy, ale přijdou mi že jsou takový pucuhany, lehce ten kasmir uvolněný. Nevíte čím to můžu spravit a co to mohlo způsobit? Možná ten fén? Díky za radu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, to netuším, jen teda vlna se moc nemusí s velkou teplotou, na internetu doporučují kašmír prát v ruce ve studené vodě, takže ten fén mohl vlákna poškodit.

      Vymazat
  3. Dekuji za doporuceni e-shopu. Konecne jsem nasla diky Vam presne to, co jsem hledala :).

    OdpovědětVymazat