neděle 16. dubna 2017

Opravdu přírodní kartáček na zuby

K tomuto kartáčku mě dovedli dva lidé, které jsem potkala na Festivalu Evolution. S výrobcem neměli nic společného, já jsem na festivalu byla se Slepicí v nouzi, oni tam měli stánek Farmy Naděje. Hned mě zaujal klacík, který jim trčel z úst a který tak roztomile žmoulali. Když jsem se na něj zeptala, připadala jsem si jako v reklamě na nejmenovanou zubní pastu (znáte to: můj lékař mi doporučil, po prvním použití atp.). Samá chvála. Tak jsem se rozhodla vyzkoušet kartáček na vlastní zuby.
Jde o cca 20 cm dlouhou větvičku salvadory perské, což je strom či malý keř, který roste především v Africe a Asii. V Čechách se větvičky tohoto stromku prodávají jako přírodní kartáčky. Větvičku vyndáte z obalu, okoušete z ní kousek měkké kůry a roztřepenými vlákny si pak čistíte zuby jeden po druhém.

Já si koupila větvičky hned tři, možná někoho podaruji. Při prvním použití mě kartáček dost zaujal, protože chutná trochu jako ředkvička, v nose jsou cítit příjemné silice. Čištění zubů je uklidňující proces, asi jako dudlík nebo cigareta ;) Poprvé jsem byla moc vehementní a odřela jsem si dásně, tak na to pozor. Zatím mám větvičku jako doplněk klasického kartáčku. Údajně by měla zuby i trochu vybělit, na to se docela těším :)

Všude je přírodní kartáček vychvalován jako ekologický a rozložitelný, což je pravda, ale v okamžiku, kdy se distribuuje v plastovém obalu, už to z mého pohledu trochu postrádá smysl. Za mě teda body za skvělou chuť a zábavný proces čištění. Minusové body za tvrdší štětinky a plastový obal.

Žádné komentáře:

Okomentovat