sobota 11. března 2017

Blanche nebude sedět v koutě

Loni jsem v rámci festivalu Jeden svět stihla dva filmy, letos zatím jeden a asi to bude jediný. Ale stál za to. Název dokumentu byl do češtiny přeložen jako „Blanche nebude sedět v koutě“ (variace na známou hlášku z Hříšného tance). Anglický titul je o trochu popisnější „A Young Girl in Her Nineties“. Film mě neskutečně zasáhl a podle zvuků v sále jsem nebyla sama. Dojem byl chvíli snad až moc silný. Jak už to ostatně u dokumentů na tomhle festivalu často bývá.


Ve filmu hraje tanečník a choreograf Thierry Thieû Niang, který se tématu starších lidí a tance věnuje už delší dobu, jak jsem posléze zjistila. Nevím, jak pro vás, ale pro mě je tanec taková terapie, což je také jedno z témat filmu. (Video níže sice ve francouzštině, ale pro ilustraci snad stačí.)

Žádné komentáře:

Okomentovat