pátek 23. ledna 2015

Norský dokument o sweatshopech

Tohle se vás pravděpodobně dotkne. Je to norský „dokument“, možná spíše taková reality show o tom, jak tři mladí lidé z Norska (bloggeři) jedou do Kambodže zjistit, v jakých podmínkách tam místní obyvatelé vyrábějí „jejich“ oblečení. Je to přímá konfrontace reality.

I když jsem už podobných dokumentů viděla několik, tenhle je jiný, protože v něm nevystupuje anonymní dělník, ale člověk, který má jméno, měl své sny a měl třeba i rodinu. Teď žije v místnosti 3 x 3 metry čtvereční, spí téměř na zemi, 16 hodin denně šije dokola stejný šev a dostává za to 3$ na den. Je konfrontován s podobně madými lidmi z Norska, kteří si nejspíš nedokázali představit, co všechno se odehrává v zemi, kde vzniká jejich oblečení.


Pětidílný dokument je ke shlédnutí ZDE (s anglickými titulky).

2 komentáře:

  1. taky jsem dnes viděla, je mi z toho tak úzko :(...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mi z toho není veselo, ale jsem ráda, že se to konečně trochu víc medializuje, hlavně v souvislosti třeba s blogosférou, doufám, že se to díky tomu někam posune....

      Vymazat