čtvrtek 30. října 2014

Korálkový náhrdelník

Nedávno jsem šla do galanterie pro právě jednu (vážně jednu!) věc a odcházela jsem s taštičkou plnou komponentů ke tvoření. Marketinkové oddělení obchodu si může zatleskat, chytila jsem se jako ryba na háček :) V prostoru galanterie mají totiž taková lidská torza, na která aranžují různé hand made bižuterní sady. Do oka mi padl jeden neobvyklý náhrdelník a v nějaká zaslepené euforii jsem si hned koupila vše, co bylo potřeba k jeho vyrobení.

Pokud byste si chtěli podobný skvost doma vyrobit, budete potřebovat:
  • modistickou dutinku (do té doby jsem netušila, že něco takového existuje)
  • korálky, kterými chcete dutinku naplnit
  • zakončení náhrdelníku (obyčejné, nebo ozdobné) - do tohoto komponentu by se měl vejít konec dutinky, aby zůstalo vše na pohled "čisté"
  • zapínání náhrdelníku
  • pevnou nit
  • textilní lepidlo, nůžky, jehlu



Začneme tak, že konec dutinky svážeme nití, přehneme a pořádně utáhneme.
 

Uzlík můžeme trochu zakápnout lepidlem a nitě protáhneme koncovkou tak, že se nám ohyb dutinky schová uvnitř. Vyčuhující konec dutinky odstřihneme.

Na koncovku navážeme nitěmi zapínání, nitě provlíkneme pomocí jehly koncovkou zpět a odstřihneme. Měli bychom mít čistě uzavřený jeden konec dutinky.



Pak už stačí do dutinky nasypat korálky, jeden po druhém, ale možná vymyslíte nějaký zlepšovák. A když máte vyplněnou požadovanou délku, dutinku zakončíte stejným postupem, jako jste ji uzavřeli na začátku.



Dutinek můžete použít na náhrdelník více, můžete je i různě proplétat. Korálky můžete volit podle příležitosti a míchat je v rámci jedné dutinky, nebo naplnit každou dutinku jinou barvou korálků.


A když už tedy skloňuji dutinku ve všech pádech, trochu jsem si ji prověřila a zjistila jsem, že se používá především na výrobu klobouků a fascinátorů, dále na aranžování květinových vazeb atp. No a jak jsme se už přesvědčili, je to zajímavý komponent při výrobě náhrdelníků, ale třeba i náušnic.

PS: Právě jsem zjistila, že z podobných dutinek se dá vytvořit docela originální účes :D

zdroj http://www.pinterest.com/pin/418342252859197906/

Žádné komentáře:

Okomentovat