úterý 14. srpna 2018

Bioabecedář Hanky Zemanové a mandlové rostlinné mléko

Knihu Bioabecedář Hanky Zemanové mám doma už několik let a načerpala jsem z ní kdysi velké množství informací, které mi pomohly zorientovat se v tématu zdravé výživy. Před pár dny jsem po ní znovu sáhla a musím říci, že je stále aktuální, už vyšla ve třetím vydání, takže je vidět, že i ostatním přijde kniha užitečná. Je to takový přehledný a dobře vysvětlený průvodce světem jiných než klasických potravin (celozrnných, bio atp.), není to jen o tom, co je lepší, ale v knize je vysvětleno, jak různé potraviny vznikají (třeba rafinované oleje nebo homogenizované mléko), takže má člověk hned představu, co se děje s potravinou, než si ji koupí a zkonzumuje.


V knize najdete 318 stran teorie o potravinách a zbytek jsou recepty, které jsem já osobně nevyužila, ale já nejsem prostě typ na knihy s recepty :)

Nakonec vám ještě doporučím mandlovo rýžové mléko, které je za mě jedno z nejlepších, které můžete na trhu najít, lepší už by bylo asi jen čerstvé mandlové nemléko ;) Pokud kupujete rostlinná mléka, čtěte jejich složení, zjistila jsem totiž, že jsou často přislazovaná a všeobecně obsahují na můj vkus zbytečně moc přidaných látek. V mléku z fotky najdete jen vodu, rýži, mandle, slunečnicový olej a sůl.


Ono tahle poučka platí vlastně i pro ostatní potraviny (čím méně ingrediencí ve složení najdete, tím lépe).

Žádné komentáře:

Okomentovat