sobota 27. ledna 2018

Zubní pasty s extrakty z rostlin

Média jsou plná reklam “můj zubní lékař mi doporučil”, jenže mně ty klasické zubní pasty nechutnají. Tak jsem se pro zajímavost porozhlédla po “jiných” zubních pastách.


Zubní pasta s extraktem z miswaku (salvadory perské)
Z těchto tří zubních past mi tahle vyhovuje nejvíc, její chuť mi totiž připomíná lékořici. Je jemné, nepálivá, mírně nasládlá. Tahle pasta docílila toho, že jsem se na čištění zubů těšila. Bohužel oproti ostatním dvěma obsahuje parabeny (v kosmetice se používají jako konzervanty).



Hřebíčková zubní pasta
Podle názvu by člověk skoro řekl, že bude pasta chutnat po hřebíčku ;) Bohužel tomu tak není, i ze složení jsem poměrně zmatená, pasta by měla obsahovat extrakt z rostlin: mimusops elengi, symplocos racemosa a eugenia cumini, ale na obalu jsou uvedeny trochu jiné rostliny, než jsem pomocí googlu po těmito názvy našla. Možná se něco ztratilo v překladu? Chuť hřebíčku se tedy nekoná, ale i tak je pasta jemná, s takovým decentním bylinkovým nádechem.



Neemová zubní pasta
Neem je součástí tradiční indické ajurvédské medicíny a jde o strom zederach indický, kromě neemu obsahuje pasta i další rostlinné složky aloe vera a extrakt z rostliny barleria prionitis. Tahle zubní pasta je na mě příliš “mentolová”, netuším, která složka to má na svědomí, ale je to přesně ta chuť, které se vyhýbám.

Žádné komentáře:

Okomentovat