neděle 9. září 2018

Konopí je lék

Víte, že dříve bylo konopí na území Čech docela běžnou rostlinou? Vyrábělo se z něj oblečení, provazy, sloužilo jako stavební materiál, psalo se na konopný papír, plus samozřejmě sloužilo jako léčivá rostlina k vnějšímu i vnitřnímu použití.

Pokud vás zajímá historie využití konopí, doporučuju si pustit pořad Jaroslava Duška, kde se svými hosty probírá historii konopí i jeho supervlastnosti, kvůli kterým by stálo za to se k jeho pěstování vrátit.

Možná je pro vás konopí jen symbolem drogy, která člověka zhulí, ale třeba vás nadchne tak jako mě a pro začátek si můžete vyrobit jednoduchou konopnou mastičku.
Svoji první domácí konopnou mastičku jsem dostala od kamarádky a učarovala mě svými účinky, je skvělá na různé odřeniny nebo ekzémy, kůže se rychle hojí - toť mé zkušenosti. Dále se uvádí, že konopná mast je dobrá na problémy s klouby, svaly a šlachami (namožení, bolest atp.) – k té se doporučuje přidat také kostival, protože ten má podobné účinky, používá se na revma, k léčbě lupénky atp.

K výrobě konopné mastičky budete potřebovat:
Konopí
Bambucké máslo
Kvalitní rostlinný olej na naředění (aby bylo máslo po ztuhnutí lépe roztíratelné)


Postup mám stále stejný jako u heřmánkové a měsíčkové mastičky. Bambucké máslo rozpustím a nasypu do něj sušené konopí, nechám den nebo dva odstát, mast ztuhne, tak ji za pár dní znovu rozpustím, uvolňují se léčivé látky z rostliny. Takto opakuji cca týden až 14 dní a nakonec přefiltruji přes plátno, doplním o avokádový olej a naliju do nádobek.
Nově mám takové krásné nádobky z tmavého skla.



Žádné komentáře:

Okomentovat