neděle 23. srpna 2015

Ušijme si sukni - díl 1.

Šiju si další sukni a rozhodla jsem se postup zaznamenat jako poselství příštím generacím ;) Je to úplně jednoduchá sukně z nařaseného tunelu látky s rovným úzkým páskem.
Takže jdeme na to:
Krok č. 1 - ustřihneme si pruh látky, který bude mít jednu stranu dlouhou tak, jak chcete mít dlouhou sukni (+ pár cm navíc) a druhá strana obdélníku bude cca 2x obvod pasu (nebo místa, kde budete mít pásek sukně, tzn. třeba i obvod sníženého pasu). Já mám v místě sníženého pasu obvod 88 cm, ale jelikož jsem měla látku širokou 110 cm, ustřihla jsem z ní dva pruhy po 50 cm, ty sešila a dostala tunel o obvodu necelých 220 cm.


Pokud máte jeden pruh látku v kuse, je to ok, jen ve švu necháte místo na zip, pokud máte dílů víc, já měla dva, tak přední díl nechte v celku a zadní díl rozstřihněte na dva, abyste měli zip uprostřed zadního dílu. Postranní švy jsou prošity v celé délce, v zadním švu je zase vynecháno místo na zip.


Krok č. 2 - řasení, protože je tunel širší než je obvod vašeho pasu, je potřeba látku nařasit, to je možné udělat tak, že prošijete horní okraj tunelu asi půl cm od kraje dlouhým volným stehem a pak pomocí stahování jedné z nití látku řasíte. Já jsem zvolila metodu skladů, obvod tunelu jsem si rozpočítala, sklady si rozkreslila a pak je zašpendlila. Sukni je určitě potřeba si během šití vyzkoušet, jestli vám opravdu sedí.


Krok č.3 - všívání zipu, ráda všívám zip v ruce, přijde mi to takové milé, že na oblečení zanechám opravdový dotek ruky, nejenom šicího stroje. Ale samozřejmě lze zip přišít i na stroji.


Když máme vsazený zip, můžeme se dát do přišívání pásku. Zjistila jsem, že upevnění skladů sukně pouze špendlíky nestačí, takže jsem všechno zajistila pomocí stehovací nitě. Pokračování příště :)

Žádné komentáře:

Okomentovat