pondělí 17. listopadu 2014

Zástěra pro babičku

Zástěra je ušitá dle tohoto návodu. Střih je tvořen vlastně inverzně, stačí vytisknout dvě A4, které vám vytvoří oblouk, který odstřihnete z přehnuté látky a získáte projmutý tvar těla. Při převádění jednotek a zjišťování velikostí jednotlivých kusů střihu jsem se trochu zapotila :) , takže to tu raději rozepíšu.

Na hlavní část, ze které budete odebírat tvar dle střihu, je potřeba 21" x 16½" - je to ale měřeno už po přeložení, takže budete potřebovat 21" x 33" (53 x 84 cm, po přeložení na půl byste měli mít obdélník 53 x 42 cm), strana s 42 cm tvoří vodorovnou linii zástěry, od tohoto obdélníku odstřihnete tvar dle střihu a dostanete horní díl zástěry. Stejný tvar vystřihněte z látky, kterou budete mít tento díl podložený. Na vázání jsou potřeba dva pruhy látky 9 x 75 cm, na vázání za krkem jsem použila dva pruhy látky 9 x 50 cm (udělala jsem normální vázání, ne knoflíky jako jsou v návodu), na kanýr odstřihnete kus 35 x 110 cm. Kapsu jsem nedělala.

Nejvíc tomu dodávají šmrnc ty lemující žluté proužky, použila jsem na ně na půl složený šikmý proužek. Vzor je trochu extravagantní, žádný typický "babičkovský", ale snad se bude zástěra líbit :)

Žádné komentáře:

Okomentovat